wtorek, 4 września 2018

Rozliczenia podatkowe w Niemczech, Podatki


Podatki w Niemczech
Podejmując decyzje o przeprowadzce i chęci pracy w Niemczech, warto zapoznać się z kilkoma ważnymi informacjami o obowiązujących podatkach. Decydując się na zatrudnienie, jako pracownik, obowiązki rozliczania przejmuje pracodawca. Natomiast w przypadku założenia działalności gospodarczej, rozliczać powinno się raz w roku. Sytuacja zmienia się, gdy dochód firmy przekracza 17.500 euro rocznie, wtedy automatycznie podatnik zobowiązany jest do rozliczania się z podatku VAT (Umsatzstuer - w wysokości 19% lub 7% do sprzedawanych towarów i wykonywanych usług) raz w miesiącu, raz na kwartal badz raz rocznie (w zależności od obrotu firmy). Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą rozliczać się same do 31. maja następnego roku lub do konca następnego roku za pośrednictwem biura podatkowego.

2 komentarze:

  1. Akurat na tych sprawach ja się nie znam i u mnie z firmy wszystkie rozliczenia robi zewnętrzne biuro rachunkowe. Ja za to mogę skupić się nad rozwojem firmy. Bardzo chętnie i często korzystam z systemów IT od https://www.connecto.pl/ i jestem zdania, że jak najbardziej takie rozwiązani bardzo mi pasują w mojej firmie.

    OdpowiedzUsuń